Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk reglement personeelsvereniging Amarantgroep

Artikel 1: Leden.

Gewone leden van de vereniging zijn zij die als zodanig door het bestuur zijn toegelaten tot de vereniging, evenals medewerkers die met pensioen, OBU of WAO zijn.

Gewone leden kunnen ook zijn die geen dienstbetrekking hebben met de stichting doch door het bestuur als zodanig zijn toegelaten, echter met uitzondering van degene die op titel van ouder, familielid, contact-ouder, contact onderhouden met de stichting.

Ere-leden worden benoemd op voordracht van het bestuur of leden door de algemene ledenvergadering.

 

Artikel 2: Lidmaatschap.

Opzegging van het lidmaatschap geschiedt schriftelijk en/of per e-mail aan het bestuur en de salarisadministratie, met in achtneming van een opzegtermijn van één maand. Bij beëindiging van het dienstverband, eindigt ook het lidmaatschap van de personeelsvereniging.

Gewone leden kunnen door het bestuur worden geschorst voor ten hoogste één jaar.

De reden van de schorsing en de termijn worden in het schorsingsbesluit vermeld.

Als reden voor een schorsing komen in aanmerking:

  1. Het zich niet gedragen naar de reglementen en besluiten van de vereniging, vastgelegde bepalingen of een handelen in strijd daarmee.
  2. Het niet nakomen van geldelijke verplichtingen jegens de vereniging.
  3. Wangedrag.

De verplichtingen jegens de vereniging blijven tijdens de schorsing onverminderd voortduren.

Alle schorsingen welke bij de jaarlijkse ledenvergaderingen nog lopen vervallen, tenzij de algemene ledenvergadering de schorsing verlengt.

Ontzetting uit de vereniging is, zoals beschreven in de statuten, definitief.

 

Artikel 3: Introducés.

Het introduceren van niet leden bij activiteiten van de vereniging kan uitsluitend geschieden met toestemming van het bestuur. Dit wordt per activiteit bekeken en bekend gemaakt.

 

Artikel 4: Contributie.

Een wijziging van het bedrag wordt vastgesteld tijdens de algemene ledenvergadering. De wijze van betaling wordt door het bestuur bepaald.

Het bestuur kan in bijzondere gevallen, zulks te zijner beoordeling, vrijstelling verlenen van de te betalen contributie.

Ere-leden zijn ontheven van de betaling van contributie.

Leden die niet middels hun salaris de contributie voldoen, moeten dit jaarlijks zelf overmaken aan de vereniging. Zij krijgen hiervoor in Januari van het lopende jaar een brief met de benodigde gegevens.

 

 

Artikel 5: Geldmiddelen.

De geldmiddelen worden besteed aan:

  1. Het organiseren van activiteiten voor de leden van de vereniging, zoals personeelsfeesten, sportactiviteiten, (indien gemeld) het geven van belangstelling bij belangrijke gebeurtenissen.
  2. Educatieve doeleinden.
  3. Voor onkosten gemaakt door het bestuur ten behoeve van de vereniging.

De bedragen voor dergelijke activiteiten worden door het bestuur in overleg vastgesteld.

 

Artikel 6: Het bestuur.

Voorzitter:

De taak van de voorzitter is het leiden van alle vergaderingen van de vereniging.

Secretaris:

De taak van de secretaris bestaat uit het samenstellen en uitwerken van de verslagen van de vergadering en het verzorgen van alle correspondentie van de vereniging.

Penningmeester:

De taak van de penningmeester bestaat uit het beheer van de geldmiddelen en de daarbij behorende administratie.

Hij maakt ten behoeve van de algemene ledenvergadering het jaarlijkse financieel verslag. Tevens stelt hij/zij in overleg met het bestuur en de commissies indien zij dit wensen de begroting op.

De leden keuren tijdens de ledenvergadering de begroting goed.

 

Artikel 7: Kascommissie.

Elk lid van de kascommissie treedt uiterlijk 2 jaar na benoeming af. De kascommissie wordt jaarlijks tijdens de algemene ledenvergadering benoemd.

 

Artikel 8: Overige commissies.

De personeelsvereniging kent de volgende vaste commissies:

  • Commissie activiteiten
  • Vissen
  • Sinterklaas

Ad hoc commissies:

Deze zijn wisselend van samenstelling en deze worden ingesteld bij de organisatie van activiteiten als; speciale feestavonden, dropping en overige activiteiten, welke niet door een vaste commissie kunnen worden georganiseerd.

 

Artikel 9: Faciliteiten vereniging.

Civiele gebeuren:

Met de directie zijn afspraken gemaakt over het gebruiken van faciliteiten van de stichting. Er kan gebruik worden gemaakt van de accommodaties als restaurant, ontmoetingscentrum en sportzaal. Dit alles uiteraard in overleg.

 

Artikel 10: Vergaderingen bestuur.

Het bestuur/ commissie vergadert zo mogelijk eenmaal per 6 weken. Er kan gebruik gemaakt worden van de beschikbare vergaderruimten.

 

Artikel 11: Adviseur personeelsvereniging.

Het bestuur kan besluiten om een adviseur te benoemen die het bestuur aangaande een aantal zaken kan adviseren. Een dergelijk persoon is op afroep beschikbaar.

 

Artikel 12: Contacten met de directie.

Indien gewenst kan er contact zijn tussen het bestuur van de personeelsvereniging en de directie. Daarnaast kan er ook contact zijn tussen de personeelsvereniging en P&O.

 

Artikel 13: Einde bestuurslidmaatschap.

Indien een lid van het bestuur wenst af te treden, dan dient dit voornemen daartoe één maand voor het verlopen van de zittingsperiode schriftelijk aan de secretaris bekend worden gemaakt.

De secretaris maakt dit bekend aan de voorzitter die vervolgens de overige bestuursleden in kennis stelt. Zie hiervoor ook de statuten van de personeelsvereniging.

 

Artikel 14: Niet tijdig afmelden bij activiteiten.

Wanneer een lid zich niet tijdig (24 uur voorafgaande aan de activiteit) afmeld voor een activiteit waaraan hij/zij deel zou nemen, mogen de kosten hiervan in rekening worden gebracht bij het betreffende lid.

Aldus vastgesteld in de algemene ledenvergadering van 10 september 2013 te Tilburg